Smidig värre

Idag kommer höggravida syster och hennes man på besök. Jag tänkte ju laga lunch, men det är ju ett helvete att veta vad man kan använda för varor eller inte. Pastöriserat eller opastöriserat till exempel. Det står ju för fan inte på Ricotta-osten jag har köpt. Nu verkar inte min syster vara så himla kinkig med sånt där, men jag vill ju inte sabba något… 

För övrigt råkade jag säga till samma syster att de inte fick stanna för länge för att vi ska gå på fest ikväll, smooth operator liksom. Usch, nu har jag dåligt samvete. Måste lära mig att vara lite mer smidig och tänka efter innan jag öppnar min fula lilla mun. 

För övrigt började dagen riktigt bra med min hemmafrukollega, Markus, hemmagjorda lingonsylt på frukostgröten...   

Har ni en bra helg? 

Kram

Kommentarer
Postat av: Tennis

Åh, gud så underbart med hemmagjord sylt. Lova mig förresten att du till fullo utan tanke på konsekvenser totalt hejdlöst överkonsumerar vin ikväll =)

Postat av: magnus

Jag tycker att du gjorde en bra sak som sa till att de inte fick stanna för länge. Det är ju tydligt, det blir ingen stress och inte heller nån dålig stämmning.

Det fattar hon väl?

2006-12-02 @ 13:41:21
Postat av: Hanna

Jag gillar ärlighet. Jag blir sällan sårad när någon är ärlig (märk skillnad på att säga allt man tycker) snarare än när någon har en "dold agenda" eller bara säger saker som låter bra. Fortsätt vara ärlig!

2006-12-02 @ 15:02:54
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Garbo

Å här började vi oxå dagen med gröt havregryn med linfrö..humhum man måste tänka på maggen=åldertecken förrutom finnarna dåra ;)
Ikvällsmaggen blir det kycklingsallad o ptatisgratäng och eftersom jag sippat rödtjut ett tag så bliva det vatten i glaset :) Ha en kanonerskväll/Kram

2006-12-02 @ 15:34:18
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Honken

Tennis: Haha... klart att jag kommer överkonsumera vin ikväll. Jag är redan på god väg... :-)

Magnus och Hanna: Jo men, egentligen kändes det ganska bra att säga som jag gjorde. Det var mest M som sa: "Va!!! Så kan du väl inte säga?"... och då blev jag osäker och fick lite dåligt samvete.

Garbo: Sippa mer vin tycker jag. :-)

2006-12-02 @ 17:49:39
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Gardnatalia

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-04-27 @ 07:34:33
URL: http://gardnatalia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback