Eko

Varför har de inte någon ekologisk lättmjölk i min Willysbutik? De har i och för sig inte så många ekologiska produkter överhuvudtaget. Brukar ni vara duktiga och köpa ekologiskt? Jag försöker, när jag kommer ihåg och om det inte är svindyrt... På tal om något helt annat så har de fortfarande inte spelat min låtönskan i radion. Hmm, de dissade mig helt enkelt! Ruttet! Varför tycker de inte om mig? :-( 

Nu ska jag kladda in mig med Veet. Hoppas att jag inte blir skinnflådd som förra gången... ;-) 

Kram

Kommentarer
Postat av: herr planström

Jag försöker vara duktig, men när det kostar dubbla priset så avstår jag från duktigheten.
Men ibland är det lätt, på min ICA är den ekologiska olivoljan 1kr billigare än den vanliga.

Postat av: Helsingepuma

Ekologiskt ÄR ju dyrt, tyvärr. Jag har sällan råd att köpa ekologiskt även om jag skulle vilja..
Det där med Veet.... Inte funderat på om du är allergisk, kanske? Finns ju andra alternativ.. BlitzBlank till exempel.
*Kram*

2006-07-07 @ 10:56:08
URL: http://helsingepuma.sprayblog.se
Postat av: Rexxie

Jag brukar försöka komma ihåg att köpa ekologisk mjölk, och eftersom jag gör av med ungefär två liter i månaden så spelar det inte så stor roll om den kostar 8 kr/l eller 18 kr/l (och jag brukar få hälla bort ungefär hälften ändå, eftersom den står och blir sur).

Helsingepuma: det finns nog ställen på kroppen där man inte skall applicera Veet, oavsett om man är allergisk eller inte :-)

2006-07-07 @ 12:13:05
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Tania

Jepp..här blir det ekologiskt. Åtta liter mjölk för 42 pix på vårt ICA.

Angående veet på intima ställen..så är det bättre att raka eller plocka bort håret.Kaermiska grejer är inte bra just där dååra
Men du..jag tycker om dig !

2006-07-07 @ 12:20:54
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se
Postat av: Rexxie

8 liter för 42 kr? Här i obygden skulle 8 liter ekologisk mjölk kosta 63,20, och så klagar ni stockholmare över att allt är så dyrt?!

2006-07-07 @ 13:59:49
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Rexxie

...och appropå intima ställen + rakning/plockning/Veet vill jag passa på att citera JPB på Artinstorage:

- vem vill leka med en plockad kyckling?

(och så hoppas jag att jag kommer ihåg rätt så att det var JPB som skrev så i en kommentar).

2006-07-07 @ 14:03:14
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Mumin

Hej! Du brukar skriva på AMJ:s blogg. Du verkar trevlig!! Jag är hennes mamma som skriver alltid på hennes blogg. Det är roligt! Bor du i Stockholm eller? Apropå ekologiskt köper jag inte det. Det är alldeles för dyrt och jag tror inte det är så stor skillnad på varorna ändå, fast ibland händer det att jag köper ekologiskt. Nu skall jag steka makrill och färskpotatis, en riktig sommarmat här på västkusten. Ha det!

2006-07-07 @ 14:54:51
Postat av: Ninni

Nja både och faktiskt, men jag är lite skeptisk, visst det ska vara ekologiskt odlad och allt det där....men, men det som kommer uppifrån luften då, förorenar inte det?
Men lättmjölk har jag aldrig hittat nån, bara mellanmjölk!

Undrar varför alla tror att du ska använda Veeten på intima ställen???

2006-07-07 @ 15:09:01
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Nää jag använder nästan aldrig eko. produkter..bara om det andra är slut..man borde skämmas:(( Men det är ju bra att du gör det :))Ang hårborttagning så...ja beror på vart..he he..

2006-07-07 @ 18:58:56
URL: http://kattlull.blogg.se
Postat av: Tobias

I Sverige brukade jag dricka ekologisk mjölk, men här tröstar jag mig själv med att jag inte vet vad "ekologisk" heter på finska... (Lögn och förbannad dikt, jag VET vilken mjölk som är ekologisk, men det låtsas jag inte om i butiken!)
Kanske de på radion också hatar Kate Bush. Sorgligt men sant. Varför inte bara spela hennes Greatest Hits hemma på lagom volym och låta M upptäcka henne på så sätt?

2006-07-07 @ 19:43:24
URL: http://tobsonhelsinki.blogs.se
Postat av: Honken

Herr Planström: Precis! Ibland är det ju ingen prisskillnad, eller till och med billigare med den ekologiska. För sådana produkter borde de ju ta bort den konventionella varan och bara ha den ekologiska, tycker jag.

Helsingepuma: jo, vissa varor är riktigt dyra medan typ kaffe och sånt brukar ha samma pris. Ja, jag vet inte vad det är när det gäller Veet, min hud är känslig tror jag. Fast det gick bättre idag. :-)

Rexxie: den här gången använde jag inte Veet på de intima ställena utan på min överkropp och osv. De svider som fan ändå... Vad är det för fel på min hud? ;-)
Hahaha... plockad kyckling!

Tania: det var verkligen billig mjölk! :-)
Jag använde inte Veet nere i "aggregatet" utan på min överkropp. Där nere blev det att raka... haha... vågar inte prova någon mer gång där... ;-)

Mumin: Hej!!! Du verkar också jättetrevlig! Aha, du är hennes mamma. Japp, jag bor i Stockholm. Ååhhh, vad mysigt med makrill och färskpotatis *blir avundssjuk*... Ha det så himla bra du också! :-)

Ninni: På ICA här i Aspudden finns ekologisk lättmjölk, men inte på Willys.
Haha... när det gäller Veet på intima ställen så har jag gjort det misstaget en gång och blev mer eller mindre skinnflådd. ;-)

Anna: haha... jag tycker inte man ska skämmas (så mycket iallafall... hihi...) om man inte är så duktigt på att handla ekologiskt. ;-)
Haha... hårborttagningen med Veet var på överkroppen, resten rakades... :-)

Tobias: Jo, jag får nog göra så istället... med Kate alltså! För P3 kan man ju inte lita på... ;-)

2006-07-07 @ 23:01:47
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback