Honken fick skäll

Sådär ja. Klockan är bara halv nio och Honken har redan hunnit med ett gräl... Nej, inte mellan M och mig utan ett äkta tvättstugegräl. När jag skulle hänga in min tvätt i torkrummet så var det fullt av någons tvätt från igår. Jag blev sur och rev ner alla kläder och lade dem i en tvättkorg som stod där inne. Efter en stund kom en tjej för att hämta tvätten och blev då arg på mig för att jag hade lagt ner hennes tvätt i tvättkorgen. Ursäkta, sa jag. Ska jag bara stå här med min blöta tvätt, på min egen tvättid, och vänta på att du eventuellt ska komma och hämta din tvätt? Tror inte det va. Oj, vad arg hon blev. Oj, vad arg jag blev... Morr. Hoppas att hon inte är kvar nästa gång jag kommer ner till tvättstugan.

Idag ska jag träffa
Tania, då kommer jag garanterat bli på bra humör igen. :-)

Kram




Kommentarer
Postat av: Tobias

Det verkar som att få saker tar fram våra reptilinstinkter som tvättstugor gör. Men klart du gjorde rätt - det var ju din tid. Bränn hennes kläder nästa gång.
Men du kom ändå ganska billigt undan - en tjej i mitt hus när jag bodde i Västerås kom ner i tvättstugan och såg den lokala byfånen stå och nypa i alla hennes underkläder. Det var säkert inte så upplyftande...

Postat av: herr planström

Galet, glömmer man sin tvätt får man ju skylla sig själv om nån lägger den i en korg eller på en bänk, eller tar den under armen (stöld) och går upp till sig.

2006-07-05 @ 15:57:23
URL: http://planstrom.blogspot.com/
Postat av: Fia

Jamen det är väl klart att om man har tid i tvättstugan och det hänger en massa kläder där så blir man rätt irriterad. Jag minns dock med fasa en gång när jag kom fem minuter försent till tvättstugan för att hämta min tvätt så låg den utspridd i hela torkrummet på cementgolvet. Det var bara att sätta upp en ny tvättid. Det lustiga var ju att killen som var efter mig inte hade hunnit så långt i tvättprocessen så att han behövde torkrummet ännu utan han måste ha tagit ut andra aggressioner på mina kläder. Kan tillägga att vi inte direkt småpratade om vädret enligt god grannsämja-sed efter detta....

2006-07-05 @ 16:43:37
URL: http://signaturfia.webblogg.se
Postat av: Honken

Tobias: haha... ja, du har helt rätt. Inget irriterar som tvättstugan! Men fy så läskigt med byfånen och underkläderna... :-/

Herr Planström: Precis!!! Haha... jag ska stjäla kläderna nästan gång. ;-)

Fia: Men gud vad konstigt att kasta kläderna på golvet... Vad var det med honom egentligen?

2006-07-05 @ 19:10:11
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, jag vet!! Konstig kille. Jag brydde mig aldrig om att ta reda på vad det var för fel på honom faktiskt. Men det känns ju inte helt okej att slänga nytvättade kläder på golvet innan dom ens hunnit vara ivägen...

2006-07-05 @ 21:43:40
URL: http://signaturfia.webblogg.se
Postat av: Toker

Ja, i tvättstugan har man haft nått gräl med grannarna... Sura människor det finns.
men du gjorde helt rätt, den andra hyresgästen hade inget att säga till om där

2006-07-06 @ 08:15:12
URL: http://toker.blogg.se
Postat av: Honken

Fia: nej, det känns ju verkligen inte okej. Vi får klå upp honom. Jag hjälper gärna till. ;-)

Toker: usch, jag fick lite dåligt samvete att jag blev sur, men samtidigt så tycker även jag att jag hade all rätt att reagera som jag gjorde... :-)

2006-07-06 @ 09:11:02
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Patricklinda

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2009-03-27 @ 09:26:13
URL: http://patricklinda.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback