Stockholm i mitt hjärta!

Åh, vad skönt att vara hemma igen! Får man säga så? Egentligen ska man väl säga att allt har varit fantastiskt och alldeles underbart på semestern, men så är det inte. Jag och M har bråkat en del. Bland annat om "kraven" från våra föräldrar att komma och besöka dem på vår semester. Tack fru Hatt för ditt stöd via SMS. Men mycket har också varit bra. Vi fick till exempel en hel solig dag på Västkusten (för ovanlighetens skull, jag tycker alltid att det är dåligt väder där) då vi kunde åka ut till en liten egen holme och sola och bada nakna. Det var verkligen underbart! Man kanske borde bli nudist? ;-) Jag badade dock bara en gång, mest för att få känna på lite "riktigt" hav. Det var skitkallt, men friskt. Som vanligt stod jag och tvekade länge länge och balanserade på en liten sten med vatten till knäna. Helt plötsligt kom det en massa svallvågor och jag tappade balansen och åkte i plurret. Det var nog bra med lite hjälp trots allt. Fick sedvanliga bröstsmärtor och andnöd av det kalla vattnet, men lyckades att simma runt i några minuter utan att avlida.

Vad har hänt annars? Jo, min syster är med barn, jag råkade skvätta målarfärg i Martins öga när vi målade hus (han blev inte blind som tur var), halva min överläpp svullnade upp av ett bett från en konstig insekt, jag har lekt med många roliga hundar och trampat i kobajs. Hur har ni haft det raringar?

Kram

Kommentarer
Postat av: Aronson

Ha ha. Jag tycker att det i stort sett låter som en väldigt bra semesterresa.

...men du är ju en större mes än jag när det gäller att bada. Där måste du träna. ;-)

Kul att du är hemma igen! SJälv har jag bara jobbat och jobbat och jobbat och jobbat...

Men snart så...

=)

Postat av: Helsingepuma

Bra att ni överlevt och att ni kommit hem... Hur jag haft det står att läsa på min blogg... *ler*

2006-07-26 @ 21:52:56
URL: http://helsingepuma.sprayblog.se
Postat av: Ninni

Det är hårt att ha semester, he, he!! Vi har haft det bra..men visst är Borta bra men hemma bäst!!

2006-07-26 @ 22:04:35
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Mumin

Hej Honken! Välkommen hem! Du e väl en riktig badkruka du.....det är ju så skönt i vattnet att man kan ligga i flera timmar......Semestrar brukar vara jobbiga, man måste hälsa på alla och man kommer i konflikt med sina närmaste. Tur att du kom hem helskinnad, men du tycker allt att Västkusten är härligt eller? Såg du inte när jag vinka till dig när du var i Göteborg? Tyckte jag kände igen ankan med snorkel, ha ha. Kul att du tittade in på min blogg, jag har ju startat jag också........Tjipp Mumin

2006-07-26 @ 22:21:01
URL: http://mumin53.blogg.se
Postat av: Honken

Aronson: haha, jodå. Det mesta var faktiskt bra med semestern... och jag lovar att badträna. ;-)

Helsingepuma: Haha... ja, jag är glad att jag klarade mig helskinnad. ;-)

Ninni: Visst är det jobbigt att semestra. Nu behöver jag vila upp mig...

Mumin: Hallå! Roligt att du har börjat blogga! Västkusten är absolut härligt, även för en badkruka som mig. ;-)

2006-07-26 @ 23:31:36
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: fridis

Jag älskar att rätta folk, så du får ursäkta mig. "även för en badkruka som JAG. ;-)" heter det. hahah ;-)

2006-07-27 @ 00:17:49
URL: http://frid0lin.blogg.se
Postat av: Anna

Välkommen Honken!!! När flera av er bloggare drar på semester samtidigt(läs Ninni)blir det ju problem här serru...ABSTINENS....men nu är allt så bra sååå,vila dig ordentligt nu?? Så du&M kan hitta på fler tokigheter...Ha det gott!

2006-07-27 @ 08:21:19
URL: http://kattlull.blogg.se
Postat av: Rexxie

Äntligen är du hemma igen! Själv har jag jobbat, jobbat och jobbat (som vanligt alltså)... Får se om jag tar några veckor i augusti; tyvärr kan jag inte ta nästa vecka...

2006-07-27 @ 09:04:32
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Honken

Fridis: haha... Du har helt rätt. Det ska inte upprepas, haha. ;-)

Anna: Tack! Japp, nu ska jag slappa tills jag kräks, ska bli underbart... att slappa alltså, inte kräkas. ;-) Ha det så bra du också!

Rexxie: Haha... Japp, nu är man tillbaka. Jag tycker absolut att du ska ta semester (och komma till Sthlm). Synd att du inte är här nästa vecka!

2006-07-27 @ 10:10:27
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback