Pubertetsmonster

Grillningen i Vitan var jättemysig till en början. Strålande sol, gott vin, god kyckling och halloumiost. Men efter en stund så tog pubertetsmonstren över totalt. Det kändes lite som att vara på Hultsfredsfestivalen. Folk var aspackade och brottades i gräset. Helst plötsligt hörde vi hur det började skvala och då var det en kille som stod och pinkade typ två meter ifrån där vi satt... :-/

Jag var också orolig för måsarna som cirkulerade över oss hela tiden. Jag bara väntade på att få en fågelskit i huvudet, men jag klarade mig... puh!

En rolig sak inträffade när vi skulle tända grillen. Jag bistod med tändare (eftersom jag tjuvröker ibland). Vår goda vän Ulrika tände grillen men tändaren betedde sig jättekonstigt. Först kom värsta lågan och sen slutade den aldrig att brinna trots att hon inte höll nere den där lilla knappen längre. Till slut så började hela tändaren att smälta och Ulrika fick panik och skrek till oss och frågade vad hon skulle göra. Vi låg på filten och kved av skratt och kunde inte få ur oss ett vettigt ord. Till slut lyckades hon släcka den våldsamma lågan och vi kunde begrava resterna av tändaren i en ordentlig jordhög. Om ni mot förmodan skulle läsa något om en brand i Vitabergsparken de närmaste dagarna så får ni inte skvallra... ;-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hultsfred utan dyrt inträde och utan pretentiösa artister som spelar dåligt? Vad finns där att klaga på...?

Postat av: Helsingepuma

Hihi.... Pyroman-Honken.... *ler*

2006-07-01 @ 10:25:50
URL: http://helsingepuma.sprayblog.se
Postat av: Honken

Tobias: haha... i och för sig har du rätt, men när folk nästan kissar på mig då blir jag gnällig... haha. ;-)

Helsingepuma: haha, ja du... :-)

2006-07-01 @ 15:32:37
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Sigbjornmelissa

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2009-09-22 @ 09:31:19
URL: http://sigbjornmelissa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback