Aloe Vera

Äntligen har jag hittat en bra person där jag kan köpa Aloe Vera-produkter, tidigare har jag bara hittat sidor på internet där man kan beställa sådana produkter, men de har inte känts riktigt seriösa. Efter att ha kollat för mycket på "Plus" med Sverker så har jag blivit helt nojig med att köpa grejer över internet. Ja, jag vet att det låter som att jag är 85 år, men det är så jag känner.

Tillbaka till Aloe Vera-produkterna och den fantastiska växt de kommer ifrån. Kräm med Aloe Vera är fantastiskt bra och hjälper faktiskt mot diverse åkommor, eller bara torr hud. Jag kan också berätta om när jag och älsklingen var i Australien förra vintern. Vi höll bland annat till på en ö som heter Magnetic Island uppe på Barriärrevet (jag har faktiskt en god vän som bor där med sin pojkvän i en husvagn *muttrar avundssjukt*). Värmen, fukten i kombination med flip-flops gjorde att jag fick skoskav på min ena stortå. Givetvis blev det också någon slags infektion i tån vilket medförde att den svullnade upp till storleken av en mindre ballong. Min goda vän kom då med idén att vi skulle bryta bort ett blad från Aloe Vera-växten i deras trädgård och smörja den kladdiga sörjan, som fanns inne i bladet, på tån. Detta upprepande vi en gång och sedan var tån sig själv igen och svullnaden försvann.

Förutom kräm mot torr hud funderar jag också på att köpa Aloe Vera-juice. Har en kompis som provat detta och hon säger att man blir piggare samt att man smörjer sin kropp inifrån(?). Jag ska prova iallafall, jag tar alla chanser till att kunna bli lite piggare. 

Jag tycker att det är jätteroligt med denna typ av produkter, för att inte tala om hälsokostaffärer och hälsokostprodukter. Jag blir som ett barn i en godisaffär när jag kommer in i sådana affärer. Köper alltid en massa piller, blutsaft, linser, böner och andra drycker...

Mjuka Aloe Vera-kramar     

Kommentarer
Postat av: Linderholm

Men...men... aloe vera är ju klådframkallande!!!

Postat av: Annaa M

Var i Spanien en kall vår och brände oss ändå av solen. En flaska "Vera" blev vår bästa vän. Vi avskydde både konsistens och kladd, men fan vad den där sörjan hjälpte!

2006-03-15 @ 08:12:56
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Honken

Linderholm: va, kan aloe vera vara framkalla klåda? Det har alltid funkat förut på mig men nu blir jag lite nervös... Jag har ju precis beställt värsta laddningen av krämer och drycker, tänk om jag får värsta kliet... :-/

Annaa M: hahaha, "en flaska vera". Ja kladdigt är det verkligen "but it does the job".

2006-03-15 @ 21:32:00
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Paulina

Jag har faktiskt en sån där växt hemma.. vill du ha den? ;P

2006-08-16 @ 18:42:48
URL: http://rainfor.blogg.se
Postat av: Honken

Paulina: Åhh, det vore superschysst! :-)

2006-08-16 @ 20:48:55
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Hans

Aloe vera är fantastiskt för huden. Och färsk aloe vera går utmärkt att använda.

De är fantastiska att odla. Kräver lite och växer som ogräs. Jag satte en liten stickling som jag fick i en tio liters kruka och nu har hela krukan fylld med plantor. Under vår - höst kan jag körda mellan 10 - 20 armar per vecka.

2006-12-29 @ 00:35:42
URL: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/187
Postat av: Honken

Hans: Aloe vera är bäst!

2006-12-29 @ 07:04:20
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback