Cykel-hyfs!

Puh, nu har man precis kommit hem från ytterligare en föreläsning i min tråk-kurs. Det är bara att bita ihop. Min mijlökurs som jag också hade tänkt att läsa har blivit inställd på grund av för få sökande... vad gör jag nu? Måste ju få ihop 20 poäng den här terminen!?! Bajs också...

Jag måste ju också berätta om en läskig sak som hände på vägen hem från tunnelbanan. Längs med trottoaren går en cykelbana och när jag kommer knallades på trottoaren kör en cykel förbi mig. Precis när han passerar mig så gör han en bondsnytning (heter det så?). Först och främst så blev jag rädd av det höga fräsljudet och sedan plaskade det till två centimeter från mina fötter där snytet hamnade. Jag höll på att kräkas rakt ut... Varför gjorde han så? Borde han inte ha kollat så att kusten var klar och inga människor var i närheten innan han gjorde sin snytning? Blä!!!

Kommentarer
Postat av: Flabban

UUÄÄ! Spott, slem och snor är det äckligaste jag vet. Bonnasnytning är det värsta. Allt åker ju inte ur näsan, torkar de av det som hänger kvar på kläderna eller?

Postat av: Flabban

Ta en kurs i kostlära vetja! Här är en annan trälig burkmat som jag såg när jag handlade idag. Picnicbog är ingen höjdare heller..... (Gick inte att lägga in bilden här med det var Tulips pannbiff på burk)

2006-03-31 @ 21:23:21
URL: http://flabban.blogg.se
Postat av: Aronson

Jag håller med Flabban: spott, slem och snor är så jävla äckligt! Bläääääh. Jag vill dock påpeka att alla cyklister inte är såna. Själv skulle jag aldrig ens komma på tanken att snyta mig så.

Jag visste förresten inte att det hette bonnasnytning. Jag visste inte att det hade ett namn över huvud taget...

2006-03-31 @ 22:20:18
URL: http://www.aronson.blogspot.com
Postat av: Honken

Flabban: haha, ja, vad äckligt. Vad torkar de av resterna på? Usch, jag mår jätteilla nu, inte bara på grund av bondsnytningen utan även för att jag ätit för mycket godis... :-/

Fy, pannbiff på burk!!!

Aronson: Visst är det vidrigt med de tre s-orden? Kanske är bondsnytning östgötskt? Nä, jag vet inte men hursomhelst så finns det många bönder som inte har något hyfs där ;-)

2006-03-31 @ 22:34:57
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Honken

Jag menar alltså att själva ordet kanske är östgötskt, själva fenomenet finns nog i hela landet, tyvärr...

2006-03-31 @ 22:36:20
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback