Dåligt samvete?

Precis hemkommen från stan efter att ha shoppat lite prylar tillsammans med älsklingen. Vi var bland annat i en rolig butik på Kungsgatan och handlade ljus och lite annat smått och gott. När vi betalade så slutade hela notan på 74 kr. väldigt billigt tyckte jag. När vi gått ut från butiken sa Martin att vi inte betalat för ljusen. Ska man ha dåligt samvete för en sådan sak? Det ska man väl inte, eller borde man ha gått tillbaka?

Nu är det iallafall tv-kväll som gäller med läsk och en alldeles för stor påse med smågodis...

Kram

Kommentarer
Postat av: j0hannan

klart man inte ska ha dåligt samvete. En gång köpte jag ett par träningsskor som jag behövde iläggsulor i. Expediten la i ett par och jag provade, de passade och jag gick till kassa. Expediten glömmer då att t abetalt för dessa å jag kommer på det först efter. MAn kan ju inte direkt gå tillbaka å säga; jag betalde aldrig för iläggssulorna....

2006-03-10 @ 19:09:42
Postat av: Flabban

Dåligt samvete? Om personen i kassan var anställd av någon annan så borde hon/han ha dåligt samvete gentemot sin chef i sådana fall som inte sprang efter er och erkände sitt misstag.... men allvarligt talat.. det finns de som gör mycket värre grejer än att glömma att betala för/ta betalt för några ljus och de har inget samvete över huvudet taget. Pusta ut bara!
Var det nå't att se på TV alltså? Själv dricker jag upp mitt sista vin efter att ha sparkat ut min älskling i vinterkylan med hundarna. He, he, he och jag har inget dåligt samvete för det :-)

Postat av: Garbozita

Ett juste sätt att testa sin moral på...ska jag gå tillbaka eller inte?
Ärligt,jag hade inte heller gått tillbaka för ett par ljus utan känt mig mera glad för att det satte lite xtra glans,typ "jag fick dom" på köpet ;)

Men här kommer ett men... när sonen var liten o råkade få med sig grejjer genom kassan utan att den ömma modern la notis om det så gick jag alltid tillbaka (tillsammans då) förståss man måste ju lära sina barn vad som är rätt o fel här i livet! =)

2006-03-11 @ 08:10:56
URL: http://garbozita.sprayblog.se/
Postat av: Honken

Johannan, bra att du säger att man inte behöver ha dåligt samvete. Jag hade inte det egentligen, men började tänka och älta som vanligt. Jag är mycket bra på att älta... :-)

Flabban, bra att du skickade ut älsklingen med hundarna. Hoppas att han hade hela bajspåsar med sig den här gången ;-)

Garbozita, ja, jag tror också att jag tänker att "jag fick dem på köpet". Även fast det var 18 st. kronljus i fina färger... :-)

2006-03-11 @ 09:12:55
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback