Tips till en trött man...

Somnade hur lätt som helst igår kväll, antagligen berodde det på sviterna efter lördagskvällens härjningar... Dessvärre vaknade jag redan kl. 00.30 första gången och hade väldiga problem att somna om. Kl. 02.30 var det dax igen. Då var det helt omöjligt att somna om. Jag började vända och vrida på mig, suckade lite högt i hopp om att Martin skulle vakna så att jag kunde få berätta att jag låg sömnlös, men icke, han låg där och sussade så sött. En sväng ut i soffan brukar hjälpa mig att somna om, men inte i natt, det var helt kört. Nu känner jag mig som att jag skulle ha sprungit ett maratonlopp, kroppen är helt seg och nästan lite öm och mina ögon ser ut som om jag skulle ha pollenallergi. Tjohoo, vilken toppendag detta kommer att bli! Är det någon som har några bra tips om vad man kan göra för att sova bättre?

Orkeslösa kramar  

Kommentarer
Postat av: Flabban

Du kan få låna min extremt filosofiska och tunglästa bok som jag läser i tros- och livsåskådning. Jag lovar dig, man somnar direkt!

Postat av: Honken

Tjena Flabban, ja, den boken verkar verkligen vara något för mig... So long!

2006-03-13 @ 11:52:33
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Tania

Jag brukar gå upp och titta på film..och dricka varm mjölk med honung.Tror stenhårt på det :)

2006-03-13 @ 13:09:30
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se
Postat av: Anders

Några andra böcker som man osvikligen somnar av:

På spaning efter den tid som flytt (Proust)
Odysseus (James Joyce)
Gravitationens regnbåge (Thomas Pynchon)

Tyvärr har alla tre hamnat på 10-i-topp bland kritiker över världens bästa böcker, och jag har gett mig sjuttsingen på att läsa dem.... (kultur-pretto så det förslår)

2006-03-13 @ 14:59:38
Postat av: Honken

Tania, jag tror också på huskurer, de brukar faktiskt hjälpa. Jag ska definitivt prova varm mjölk med honung. Det blir säkert redan i natt eftersom jag under dagarna är jätteduktig på att intala mig själv att jag inte kommer kunna sova under natten som kommer. Självklart sover jag ju inte då... Jag är knäpp :~)

Under natten som var funderade jag på om jag skulle gå upp och sätta på en Simpsons-dvd men då skulle jag bara ha piggnat till och skrattat högt så att Martin hade vaknat.

Anders, hahaha tack för litteraturtipsen. Jag funderar på att börja med Odysseus, eller vilken tycker du? ;-)

2006-03-13 @ 15:15:08
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Tania

Honken mitt gull
Jag är likadan..har redan bestämt mig för att jag inte kan somna ..och då gör jag inte det. Simpsons är något som verkligen förenar familjen härhemma!Vi citerar glatt Simpsons här hemma .

På spaning efter den tid som flytt är astråkig.Du somnar definitivt.

2006-03-13 @ 15:59:04
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se
Postat av: Honken

Tack Tania! Visst är Simpsons bra? Tur att det går flera gånger varje kväll. Det är verkligen det bästa!

Kramar

2006-03-13 @ 16:29:16
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Anders

Odysseus är väl den som jag kommit längst med. Den är egentligen inte tråkig, bara tungläst...

Om man vill fuska lite så finns det en "Odysseus for dummies" på http://www.bway.net/~hunger/ch1-ulys.html, där man kan bläddra sig genom Leopold Bloom's 24 timmar på Irland....

Kapitel 13 (som jag inte kommit fram till) verkar vara intressantast :-)

2006-03-13 @ 17:07:25
Postat av: Honken

Odysseus for dummies verkar vara perfekt för mig... Fast i och för sig, man kanske somnar bättre av den "riktiga" boken. ;-)

2006-03-13 @ 17:19:54
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback