Vad händer sen?

I augusti slutade jag mitt jobb på en myndighet här i Stockholm. Anledningen till att jag slutade var att myndigheten ska flytta till Karlstad. Jag ville inte följa med utan slutade mot att jag fick ett års lön om jag gjorde "något annat". Jag valde att börja plugga igen. Jag fortsatte dock inte med att plugga nationalekonomi utan sadlade om helt och började läsa samhällsplanering på universitetet. Jag gillar det verkligen men tänker lite på vad som kommer hända sedan, efter att mitt år med lön har tagit slut. Kommer jag att få ett nytt jobb? Kommer jag att få ett jobb inom mitt nya område eller måste jag söka trista nationalekonomjobb? Lite jobbigt att inte veta, men samtidigt är det skönt att slippa mitt gamla tråknationalekonomjobb. När jag verkligen känner efter så skulle jag vilja jobba på ett hunddagis, göra mackor på något fik eller jobba som personlig assistent. Kanske skulle man ta upp sin gamla karriär som undersköterska igen? Jag vill hur som helst jobba med människor och inte sitta och göra en massa ekonomiska beräkningar och regressionsanalyser... 


Kommentarer
Postat av: A

Ännu en som inte vågar bajsa på jobbe.

2006-03-09 @ 22:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback