Nit

Jag blir kallad för köksdiktatorn av M med jämna mellanrum. Igår var det dags igen. När vi lagar mat så vill jag hålla ordning på diskbänken och när vi lagat färdigt maten så vill jag röja det värsta innan vi sätter oss till bords. M klagar på att maten hinner kallna och jag kontrar med att maten måste ju svalna något innan man kan äta den. Det hela slutar med att M börjar äta samtidigt som jag torkar av spisen och plockar undan det värsta. När jag väl sätter mig så är stämningen lite frostig och middagen blir sådär halvtrevlig. Jag måste sluta vara så nitisk i köket och sabba våra middagar!

Kram

Kommentarer
Postat av: Garbo

Jag stöder dig i detta med att det ska vara rent innan man sätter sig till bords,risken e annars att det inte blir gjort ju!
Sen e maken som din M "låt vara gör det sen" vilket betyder "Aldrig"...lika med att jag missar Tv:program o står o gnuggar spisen ren.
Ja så kan det va ;)

2007-05-31 @ 09:34:33
Postat av: Ponte

Du får muta honom med ett glas vin och lättare hångel vid diskbänken, oh han kommer att smälta då...

Postat av: Kim M

Jag tycker du gör rätt. Trevligare att äta när man röjt undan en smula. Fortsätt så.

2007-05-31 @ 11:26:06
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Mariaberget

Vi lite lätt städstörda får ju ångest av stökighet! Det vet M! Vi har också en ständigt uppbubblande bacillskräck hånflinande runt hörnet hela tiden. Jag fick en sjukt stor släng den idag på bussen till jobbet och började tvångstänka om huruvida människorna ombord hade duschat på morgonen, bytt strumpor, när de tvättade jeansen de hade på sig senast, om de hade äckligt navelludd, oklippta tånaglar, inte byter sängkläder minst två gånger i veckan utan sover med kvalster, har oren hårbotten och så vidare i all oändlighet. Det var hysteriskt nära att jag var tvungen att gå av bussen. Fick börja tänka på tvättmedel, WC-anka och scrubkräm så det skulle bli lite bättre. Sen har min "Måste vända i dörren minst fyra gånger varje morgon för att kolla spisen, strykjärnet och locktången trots att jag inte använt dem på en vecka"-nojja blivit värre igen. Måste söka för det här!!!

2007-05-31 @ 12:24:50
Postat av: Mumin

Det gör jag också röjer undan innan vi ska äta....man e ju så trött efter maten och då e det gott att slappa...förresten höll på att tända eld på hela köket idag. Kastrullen explodera, usch vad hemskt, men jag överlevde med två brännblåsor..men det kunde gått illa. Nån däruppe vakar över mig kanske? Kram

2007-05-31 @ 16:14:39
URL: http://mumin53.blogg.se
Postat av: Malin

Håller helt med dig! Jag brukar ta hand om det värsta innan man slår sig ner vid bordet. Typ skölja av skärbrädor och skålar/bunkar som gått åt och sen torka av spis och diskbänk när man ätit klart. Då ska man ju ändå vara där och sulla med tallrikar och kanske de kastruller som ställts fra mpå bordet. M gör som din M och lämnar ALLT. Både före och efter maten...

2007-05-31 @ 16:15:35
URL: http://tilia.blogg.se
Postat av: tlh

Äta först, det är ju som hos min syster. Hon diskar och städar medan vi väntar för att kunna äta.

2007-05-31 @ 19:32:41
Postat av: Sissi

Kan ni inte bara skaffa au-pair så löser sig allt?
;-)

2007-05-31 @ 20:01:40
URL: http://sissi.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag håller med Kim. Jag är likadan. Men det är ju lite trist om det ska bli kylig stämning

2007-06-01 @ 00:08:28
Postat av: Honkenponken

Garbo: Precis! Man vill ju kunna koppla av när man äter.
Ponte: hehe... hångel vid diskbänken kan ju vara riktigt najs förstås. tack för tipset!
Kim: ja, jag tror faktiskt att jag fortsätter...
Mariaberget: haha... jag hatar att tvångstänka! Vi måste sluta med det... och nojorna måste vi också göra något åt. Vi får börja gå
terapi helt enkelt. :-)
mumin: Åh, fy vad läskigt! Var försiktig.
Malin: Vad ska vi göra med våra M? Vi måste börja ta i med hårdhandskarna! ;-)
tlh: Haha... jag är precis som din syster!
Sissi: Åhhh, en au-pair vore väl underbart!
Lotta: Ja, lite frostigt kan det allt bli.. men men, det är en risk man få ta.

2007-06-01 @ 08:21:12
URL: http://honkenponken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback