Smått och gott

Vad jobbigt det är när man börjar skratta åt något (typ en man som liknade Homer Simpson) i sin ensamhet på tunnelbanan. Det hände mig nu när jag åkte hem från en mycket trevlig fika (och många cigg). Jag kunde liksom inte hålla mig, försökte skratta med stängd mun men då blev jag bara knallröd i fejset... 

En traumatisk promenad från tunnelbanan upplevde jag också. Helt plötsligt landade ett stort löv på min axel. Jag blev livrädd och trodde att det var en fågel, typ en duva a la
Magnus,  som satte sig på mig...   

Oj, nu hör jag glassbilen! Jag tror jag sticker ut och köper lite päronsplitt...

Kram

 

Kommentarer
Postat av: magnus

Panik!!!!! Ett duvlöv som kom singlande mot dig.

Det jobbigaste är ju effekten det får om du skrattar för dig själv, andra skrattar åt dig.

Men såg han verkligen ut som Homer?

Postat av: ninna81

Haha, vi har en kille på jobbet som vi skrattar åt så fort han öppnar munnen, för att han är en sådan himla tönt och alltid säger fel saker! Ex vi pratar om vad som går på tv och han då drar upp en kruka med persilja ur väskan och frågar om det är någon som vill ha... Udda typ, med andra ord! Tyvärr så blir det ju helt fel eftersom vi jobbar dagligen ihop med mesen... Nä, nästa gång du hittar en Homer så gå till nästan vagn och skratta gott där istället! Skratta måste vi få göra (utlägg för att rättfärdiga att jag snackar skit om min jobbarkompis!!!) *LER* Okey, det ska erkännas att jag har druckit lite sprit, så om det låter osammahängande eller långt så är det det! Bloggfylla = roligaste fyllan eftersom bevisen finns kvar!!!!

2006-08-17 @ 01:08:25
URL: http://ninna81.blogg.se
Postat av: Kim M

Man kan alltid bli räddad av mobilen. Ring någon och skratta loss. Eller låtsas ringa någon och skratta loss.

2006-08-17 @ 07:39:10
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Honken

Magnus: Men precis! Det kändes ju verkligen som att vissa glodde och undrade vad jag höll på med... Haha, han såg ut som Homer. Typ tre hårstrån på huvudet, hög panna och ganska kraftig. Det enda som skiljde sig var att mannen på tunnelbanan inte var lika gul. :-)

Ninna81: Haha... bloggfylla är farlig tycker jag... ;-)
Men gud så konstig typ som tar upp en kurka persilja ur väskan... haha

Kim M: gud, att jag inte tänkte på det!!! Det är ju skitsmart.

2006-08-17 @ 08:00:40
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Aronson

Visst känner man sig löjlig när man sitter och skrattar för sig själv. Det är därför bra att ha sin iPod på sig. Då kan folk tro att man skrattar åt något i den (talbok eller nåt...)

...eller en bok att skratta till.

Eller också bara skratta. Skit i om folk tror att man är en idiot. Låt dem tro det, om de inte vet bättre...

Säger Aronson, från ett 7Eleven någonstans i Stockholmia...

2006-08-17 @ 09:24:02
URL: http://www.aronson.blogspot.com
Postat av: Skogsstjärna

Haha! Jag brukar lyssna på Rix Morronzoo (på min MP3) när jag åker buss till skolan. Det är jättesvårt att hålla sig för skratt! Pinsamt att sitta och fnissa när ingen annan lyssnar på samma sak! :P En gång var det så roligt att jag var tvungen att byta radiokanal för att inte skämma ut mig fullständigt. Hehe. :P

2006-08-17 @ 10:46:44
URL: http://skogsstjarna.blogg.se/
Postat av: Honken

Aronson: Japp, du har rätt. Skit samma egentligen. Jag träffar väl inte de där människorna något mer (även om jag hoppas att få se Homer snart igen)...
Hoppas att du får igång ditt bredband snart igen! :-)

Skogsstjärna: Fy, det är ju så jobbigt när det blir sådär! Men jag ska försöka att inte bry mig så mycket om vad andra eventuellt tycker och tänker... :-)

2006-08-17 @ 11:35:50
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Flabban

Passa dig för att "låtsas" prata i mobilen. Det blir så retligt om den helt plötsligt börjar ringa... Nej Garva bara!

2006-08-18 @ 00:36:07
Postat av: Europenewsnow

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

2010-09-29 @ 11:23:29
URL: http://www.europenewsnow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback