Sjukliga och osmarta föreläsare

Jaha, man gick upp i ottan för att vara på föreläsning kl. 8 i morse. När jag kommer dit, lagom blek av klaustrofobi efter att ha suttit fast i en smockfull tunnelbanevagn i en kvart, så möter jag min föreläsare som är ännu blekare... Hon såg verkligen inte kry ut alls. Hon såg faktiskt ut som ett utskitet päron om jag ska vara ärlig. Jag frågar hur det är och hon säger att hon har så ont i magen. Jag frågar om hon verkligen ska hålla föreläsningen om hon inte mår bra. Hon svarar att hon inte kommer att kunna föreläsa, men ringde oss inte på morgonen (vi är 10 stycken i gruppen) och berättade att föreläsningen skulle ställas in, för att hon inte ville göra oss besvikna!!! Finns det någon som blir besviken när en föreläsning ställs in???? Man bli väl snarare sur när man kommer dit och får reda på att lektionen är inställd när man skulle kunnat legat kvar i sängen eller suttit och läst DN i soffan och druckit kaffe... Hur som helst så höll hon en mycket mycket mycket komprimerad föreläsning på 45 minuter sedan lommade hon i väg till företagshälsovården. Själv drog jag in till stan och hängde på låset till alla butiker istället. Jag köpte födelsedagspresent till Martin-darlingen och ett storpack med Treo.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anders

Vad pluggar du för något då? Inte nationalekonomi, så långt har jag förstått...

2006-04-19 @ 15:54:14
Postat av: Honken

Anders: Hahaha... jag lovar att aldrig mer läsa någon nationalekonomi. Just nu läser jag samhällsplanering och stadsplanering. Ganska kul, men koka kaffe är nog ändå roligast! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback