Tågkaos

Så, då var man tillbaka i stan då. Lite luggsliten, men vid liv.

Alltså jag måste få gnälla lite över SJ och de tågresor som jag gjorde. Är inte tåget fullt när alla sittplatser är slutsålda? Det trodde åtminstone jag, men det visade sig att sjutusenfemhundrafemtioåtta människor stod upp i gångarna, ockuperade toaletterna (för att ha någonstans att sitta) och låg på golvet. De människorna hade alltså köpt biljett utan att få någon sittplats. Jag fattar inget. Ett besök i kaffevagnen betydde att man var tvungen att klättra över människor som mer eller mindre kollapsat och säga ursäkta miljontals gånger.

På tågresan hem hade vi lyxat till det och bokat in oss i första klass. Eller egentligen hade vi inte lyxat till det alls utan just nu-biljetterna i första klass var billigare än andra klass-biljetterna. Hursomhelst så blev det ett jävla liv när vi hade satt oss till rätta. En man lite längre bort i vagnen började bråka med konduktören, det gällde tydligen att han hade en andra klass-biljett men ändå hade satt sig i första klass. Gissa vem mannen var? Jo, Torsten Flinck.  

Min sista fundering och gnäll gällande tåg är varför jag och M alltid får den där platsen med fyra säten mittemot varandra och med ett bord i mitten? Det slår aldrig fel! Alltid ska man sitta där och sparka på/bli sparkad på smalbenen av någon okänd människa... för att inte tala om antalet gånger man råkar få ögonkontakt med den okända människan under en tågresa. Bara pinsamt och jobbigt. Vad fan bygger de en sån plats för? 

Nu blir det grötfrukost.

Kram  

Kommentarer
Postat av: Kim M

Jag är rädd för både tågresor och Torsten.

Postat av: Mumin

Åh det låter inte kul det där, det är bara för att dem ska tjäna massa pengar som dem knör in en som bodskap i tågen. Tur att ni kom välskinnade hem, å Torsten Flinck han har man ju hört talas om ha ha. Skönt att ha dig hemma igen! Kram

2006-12-27 @ 09:03:51
URL: http://mumin53.blogg.se
Postat av: Ponte

Kul att se att det var fler som överlevt en jul till! Jag föreslår taxi nästa gång, det är praktiskt eller budgetalternativet buss (swebus brukar sätta in extrabussar tills alla fått en sittplats)...

2006-12-27 @ 09:10:46
Postat av: Garbo

Haha vi satt just o talade om Torsten här hemma o undrade just vart han tagit vägen??
Nu vet vi! :D

Ha en god fortsättning och må alla 4 platser på tåg samt 6 platser på pendel m.m förbjudas efter årskiftet,undrar om "Rammstein" våran nya statsminister kan motionera om det i riksdagen?! ;)

2006-12-27 @ 09:43:19
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Malin

Om man sätter sig mittemot varandra så kan man ju se varandra djupt i ögonen under hela resa nom man vill. Då slipper man se andra i ögonen. Och så kan man lägga upp fötterna i den andres knä, få lite fotmassage eller bara tåflirta nere på golvet.
Att man har bytt platser när de är så där nära varandra brukar folk i allmänhet inte bry sig om (det skull möjligen vara herr Flink då om han hade satt sig på rätt ställe från början). Så även o mdet är trångt vid de där bordsplatserna så FINNS det fördelar också;)
God Fortsättning på dig!

2006-12-27 @ 09:45:32
URL: http://tilia.blogg.se
Postat av: Anna

Hallo....tittar in & ska inte smitta dig..vet ju hur du är med vinterkräksjukan..ha ha..
God fortsättning på er..;)))

2006-12-27 @ 11:08:53
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Tennis

Ännu ett iofs f.d. men ändå äckligt par, Torsten Flinck och Annika Jankell.. HUR gick det till!?!?!?

2006-12-27 @ 11:26:05
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: elisabet

Den tågsträcka vi åker.........Örebro-Sthlm eller tvärtom där är alltid vagn 15 obokad och där sitter vi oavsett om vi har platsbiljett eller inte
då kan man välja säten utan bord.

2006-12-27 @ 16:45:17
URL: http://www.boxtown.nu
Postat av: Ninni

Ja suck, fulla tåg finns det nåt värre..ja det gör det naturligtvis, men ändå!
Skönt att du överlevde Julen, kramen

2006-12-27 @ 17:21:05
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Honken

Kim-snygging: haha... jag med numera. :-/

Mumin: Haha.... ja, jag blev lite orolig att det skulle bli handgemäng i vagnen...

Ponte: japp, jag överlevde nätt och jämt. Har du haft det bra? Det blir definitivt taxi nästa gång. ;-)

Garbo: haha... japp, vi får verkligen hoppas att de där jävla platserna förbjuds!

Malin: Jo precis, men vi lyckas alltid få platserna brevid varandra i en sån där fyra. Aldrig mittemot. :-(

Anna: Åhh, detsamma! Krya på dig!!!

Tennis: Hahaha... ja, jag fattar inget!!!

Elisabet: Ahh, de hade ingen obokad vagn på mitt lilla tåg. :-(

Ninni: Ja, det är definitiv en av de värsta sakerna som finns! ;-)

2006-12-27 @ 18:15:30
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Fru Zophie Klon

Torsten Flinck är ett geni!

Kanske har passageraren mitt emot snygga ögon, men då kanske man ska åka ensam, det har hänt att tågresor lett till både det ena och det andra men det är jag för gammal för nu, nu som pensionär händer inte så mycket, alla rullatorer är ivägen och toaletterna igenkorkade med klasslösa passagerare!

Skönt att du är hemma igen, det skapar ordning och reda i tillvaron. Hur gick det med jobbet du sökte utan att ens vara på plats?

2006-12-27 @ 23:44:48
URL: http://kaxi.blogg.se
Postat av: Ponte

Fast man kan ju alltid hoppas att nått vackert sätter sig på sätet mittemot, så man har nått att se på...

2006-12-28 @ 08:16:55
Postat av: Honken

Fru Zophie Klon: Jobbet som jag sökte utan att vara på plats gick sådär. Eller rättare sagt så gick det bra. Jag blev erbjuden jobbet men valde att tacka nej. Det kändes inte alls speciellt roligt att sitta och rätta en myndighets adressregister... :-/

Ponte: Helt sant! Då blir det ju genast mycket trevligare. :-)

2006-12-28 @ 08:37:00
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, fast jag menade att man kan sätta sig mitt emot varandra ialla fall. När det är så där vid samma bord brukar inte folk ha så mycket emot att man byter platser runt bordet. Man kan säga: Är det okej att vi har bytt platser här så vi kan sparka på varandra så jag slipper sparka på dig?
Då kan man tåflirta bäst man vill - och se varandra djupt i ögonen under en lång tågfärd...

2006-12-28 @ 09:32:38
URL: http://tilia.blogg.se
Postat av: Honken

Malin: haha... det är ju sant förstås! :-)

2006-12-28 @ 14:54:37
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Turnersurveys

Very nice site. I must say that I am impressed.
Keep up the good work.

2008-01-16 @ 08:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback