Fjällvandring

Gud vad jag är trött på ryggsäcksfolk i kollektivtrafiken. Alltså sånt ryggsäcksfolk som inte tar av sig ryggsäcken, utan bara traskar rakt in i en fullsatt vagn. Gärna snurrar de runt ett par varv också för att vara riktigt onda. Nu är väl inte detta något nytt under solen, men det gör att mitt adrenalin börjar puma rejält. För ett tag sedan funderade jag på varför jag blir så himla arg på just detta. Jag tror att jag kom på anledningen. När jag var typ 12 år så blev jag medtvingad på en fjällvandring med syster och föräldrar. Jag hatade denna vandring från första början till slutet. Jag ville ju ha gala och glamour redan då och inte behöva slåss med knott, äta frystorkad mat och sova i tält med 550 renar utanför. Det blev inte heller bättre av att min syster smällde till mig i ansiktet med sin ryggsäck en gång när hon vände sig om. Jag tror att ryggsäcksilskan beror på detta. Vad tror ni?

Trevlig helg förresten! Vad har ni för planer?

Kram

Kommentarer
Postat av: morsan1337

Hmm tror ryggsäcksilskan är ett vanligt fenomen ...aaaargh jag haaatar dem ....
Helgen spenderas med kubb och grillning.

Postat av: Anonym

Usch för fjällvandring, mygg, knott och elände...när det finns bra hotell, med sängar!!!
Inga större helgplaner...letar ju fortfarande efter den som stökar till mitt hem...inga framgångar där inte.
Men idag är det mulet så jag kanske måste göra nåt åt eländet!

2006-07-08 @ 11:31:24
Postat av: Ninni

Men det där var jag...inget namn kom med!!

2006-07-08 @ 11:32:01
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Rexxie

Vad avundsjuk jag blir på att du varit på fjällvandring! Det har jag aldrig varit!

Helgplaner:
1. Inte äta pizza
2. Inte äta pizza
3. Inte äta pizza
4. Cykla bort minst 500 kalorier
5. 1,5 mils raska promenader
6. Svimma av utmattning

2006-07-08 @ 11:36:04
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Aronson

Jag har aldrig varit på fjällvandring, men jag gillar dem inte ändå. Fast tyvärr kan jag nog synda själv ibland. Fast jag försöker vara försiktig...

...fast vad jag verkligen hatar är föräldrar med barnvagnar. På tunnelbanan eller någon annanstans. HATA HATA HATA!

I dag ska Aronson smälta bort. Han är redan på god väg kan jag meddela.

2006-07-08 @ 12:03:19
URL: http://www.aronson.blogspot.com
Postat av: Tania

Jag hatar tält, fjälvandring, fula vandrarskor och ryggsäckar.Jag vill sitta i en hotellbar och dricka champagne.

Jag tänker inte göra någonting i helgen förutom att äta jordgubbar och läsa skvallertidningar.

2006-07-08 @ 12:09:48
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se
Postat av: Honken

Morsan1337: kubb och grillning låter somen utmärkt helgplan! :-)

Ninni: haha, precis! Hotell och sköna sängar ska det vara. Lycka till i sökandet efter den som stökar ner. :-)

Rexxie: Jag lovar, fjällvandring är verkligen ingenting att bli avundsjuk på!
Gud vad du är hurtig och duktig! :-)

Aronson: haha... man får synda ibland, så länge man är försiktig. ;-)
Ja, barnvagnarna kan vara lite tröttsamma ibland... :-/

Tania: hahaha, jag hatar också fula vandringsskor!!! Ååhhh, det låter perfekt att äta jordgubbar och läsa skvallertidningar. :-)

2006-07-08 @ 15:21:08
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback