Goda grannar... hmm

Ligger på sofflocket. Har varit ute och promenerat så jag har inte dåligt samvete för att jag sitter inne när solen skiner. Idag gick jag upp samtidigt som Martin och kokade kaffe och fixade en lyx-, och mysfrukost. Kan vara trevligt mitt i veckan. Han blev glad fast han var jättetrött. Martin är ovanligt söt när han är trött och lite ynklig.

Blir väldigt irriterad på en sak, nämligen grannar som inte hälsar. Det finns en kille i vår trappuppgång som vägrar att hälsa på mig. Jag mötte honom utanför porten när jag hade varit ute och gått. Han vände bort huvudet och gick... Hmm, kanske han tycker det är jobbigt med bögar. Vem vet?

Ikväll blir det Mälarpaviljongen med goda vänner. Ska bli trevligt. Dessvärre börjar det bli lite ont om kulor i kassan så det får bli billigt dricka ;-)

Kram


Kommentarer
Postat av: Helsingepuma

Kan nog kanske vara så att grannen inte vet hur han ska bete sig mot dig. Det är bara att låta bli att bry sig. Vi har en grann-tant som vägrar hälsa på oss oxå...

Postat av: Honken

Puman: Jo, jag ska försöka att inte bry mig, men det stör mig... Varför hälsar inte din grann-tant? De är konstiga! :-)

2006-06-09 @ 08:49:57
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Efter fem år fanns det fortfarande grannar som inte hälsade i vår trappuppgång i Göteborg. Mötte en av dem i måndags, han stirrade lika rakt fram som alltid men jag SÅG att han kände igen mig. Tror orsakerna kan vara väldigt grumliga, från riktig folkskygghet till vanlig enkel dryg jävla arrogans och inskränkthet (i vilket säkert homofobi kan ingå).

Här bor jag i botten av ett niovåningshus. Tar åratal att se skillnad på alla så jag säger högt och ljudligt HEJ till alla så är det upp till dem att göra som dom vill... även dom de är TV-reparatörer, tjuvar eller andra tillfälliga gäster.

2006-06-09 @ 12:59:36
Postat av: Ninna81

Vi har också konstiga grannar här. Alla hälsar på mig och de flesta kan t.o.m stanna och prata lite strunt en stund, men det är en av kärringarna i huset som vägrar hälsa på min pojkvän! Vi har aldrig riktigt fattat varför... Bara att inse att det inte är dig det är något konstigt med utan grannkillen som inte har fått lära sig folkvett!

2006-06-09 @ 20:43:04
URL: http://ninna81.blogg.se
Postat av: Honken

Annaa M: Haha, det är bra att säga hej till alla i trappuppgången. Jag är likadan. :-)

Ninna81: Konstigt! Varför hälsar de inte på din pojkvän? Usch, vad trött jag blir på folk... :-)

2006-06-09 @ 21:22:51
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Sverremai

Very nice site. Will sure visit again.

2009-08-04 @ 08:26:22
URL: http://sverremai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback