Dement eller?

Jag börjar bli lite orolig för mig själv och de konstiga saker som jag gör (eller inte gör)... Igår gick jag förbi en bank för att jag skulle sätta in pengar till en person som jag köpt en massa Aloe Vera-produkter av. Jag fyllde i en sån där blankett för insättning och sedan satte jag mig och väntade. Sju tusen år senare var det min tur och jag gick fram till kassan. Expediten tog blanketten och började knappa. Sedan sa hon: ja, då var det pengarna också. Va, svarade jag. Jo, du skulle ju sätta in fem hundra kronor, svarade hon. Shit, sa jag. Givetvis hade jag glömt att ta ut de fem hundra kronor som jag skulle sätta in (jag har en annan bank så det gick inte att föra över pengar från mitt konto direkt till mottagaren). Smart Henrik!!! Visst är jag duktig? Och förvirrad... Hur som helst så var det bara att lomma iväg till en bankomat och ta ut fem hundra kronor och sedan gå tillbaka till banken och ta en ny nummerlapp och vänta sju tusen år till... När det blev min tur igen, så kom jag givetvis till samma expedit som förra gången och fick skämmas som en hund.

Det var visserligen ett tag sedan jag var på en bank, men jag kan nog inte skylla min förvirring på att jag skulle ha glömt hur man gör ett bankärende... Suck...blir så trött på mig själv. Varför kan ingenting vara enkelt?

Förvirrade kramar


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hm, undrar om det är pga demensen som du inte heller sitter bekvämt hemma vid datorn och gör de där överföringarna utan irrar ut i bankköerna...

Ett tag funderade jag för resten på om du var samma person som jag hade jobbkontakt med på ett utflyttande verk förra året. Kändes bekant på nåt sätt. Sen kom jag på att han hette nåt helt annat.

Det är min speciella demens att inte komma ihåg pojknamn. Ett tag kallade jag alla för Christer. Det höll inte på dem under 40 för de heter Johan allesammans. Så nu kallar jag alla Johan.

Postat av: Tania

Jag intalar min omgivning att det är charmigt att vara vimsig..de köper det :)

2006-03-22 @ 14:48:17
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se
Postat av: Honken

Annaa M: hahaha, ja, jag skyller på demensen att jag inte fått igång internetbanken...

Tania: hahaha, jag försöker också intala min omgivning detta :-)

2006-03-22 @ 15:59:15
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Garbozita

Min totala förvirring beror helt o hållet på mitt nattarbetande ...häpp! =)
(konstigt att jag överhuvudtaget får saker att gå ihop i mitt liv)
Förresten tycker jag servicen bankerna har emellan sig är urusel *blääää*

2006-03-22 @ 16:46:49
URL: http://garbozita.sprayblog.se/
Postat av: Honken

Garbozita: service och banker går verkligen inte ihop... Jag fick vänta skitlänge på min tur båda gångerna :-(

2006-03-22 @ 17:30:43
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Flabban

Honken jag undrar, bröt du möjligtvis på finska när du utförde dina ärenden eller kanske på något annat språk?

2006-03-22 @ 23:15:57
URL: http://flabban.blogg.se
Postat av: Y

Jag funderar ofta varför det tas förgivet att banker ska ha bra service mellan sig. Vem går in på Ica o kräver att få lämna tillbaka saker de köpt på Coop eller liknande.. Alla tjänster kostar så varför inte på bank?

2006-03-22 @ 23:17:39
Postat av: Honken

Flabban: hahaha...nej, jag bröt inte på finska den här gången på banken. Är det inte på Posten som vi brukar göra det? ;-)

Y: jo, det är sant, men jag tycker bara att det kunde vara lite enklare. Det hade besparat mig ett knallrött ansikte och oro för att jag har Alzheimers... ;-)

2006-03-23 @ 08:45:42
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback