Kasta är livet!

Ååhhh...jag får spelet varje gång jag tvingas gå ner i vårt källarförråd. Det är grejer överallt. Man kan liksom inte ens gå in där utan att kliva på saker och halv slå ihjäl sig. Martin tycker minsann att det inte är några problem i förrådet, men så är han ju en ekorre också. Han samlar på allt. Jag är precis tvärtom. Jag får värsta kicken och tillfredsställelsen av att kasta saker. Nästan i klass med sex ;-) 

Att rensa förrådet från gammal skit leder alltså alltid till sura miner och tjafs, men jag funderar på att ta smällen och föreslå en utrensning någon dag... Eller jag kanske borde vänta lite eftersom jag är mitt uppe i en tenta-period... Den plötsliga lusten att städa förrådet är säkert bara ytterligare en anledning för att slippa plugga. 

Kram

Kommentarer
Postat av: Släng Sussuie

Jag är likadan..slänger allt ( nästan som en multipet) och U sparar..jag smygslänger..har du testat det ? :)

Postat av: Åsiktstorped-Micke

Sex i källarn medan du kastar saker vore något då, fast då kanske inte Martin är med på noterna :-) Därtill kommer ju spänningen att någon kan komma på er. För sånt är spännande. Har jag hört.

2006-05-05 @ 12:35:19
URL: http://www.asiktstorped.se
Postat av: Helsingepuma

Jag tror jag är nån modell av hybrid då... Slänger mest saker när jag flyttar eller när jag inte får plats med de nya sakerna som jag drar hem... Både jag och Herr K är lika mycket ekorrar...

2006-05-05 @ 13:08:03
URL: http://helsingepuma.sprayblog.se
Postat av: Garbozita

Blev starkt påmind om att vi måste röjja fram vattenmätaren för byte nästa vecka och då står det inte liiiite bråte i den gamla syltkällaren!
Vävstol i form av plockepinn,en trasig Tv,fiskeutrustning,gamla båtmotorer och så 2 oupplockade hem i kartonger samt allt annat som brukar stå på en vind Gahh!
Men det står inte snyggt o prydligt utan kastat i högar huller om buller...när man bor i kåk finns det ju inte tillgång till soprum så att hyra en container står högt på listan...

Ha en trevlig helg! och förena nytta m nöje ;)

2006-05-05 @ 13:36:14
URL: http://garbozita.sprayblog.se/
Postat av: Annaa M

Man har inte soprum hos privatvärdar heller, Garbozita. Och nu har värden snålat in på vårcontainern. Hela min feng shui i garderoberna verkar lönlöst, det var faktiskt bättre att ha lite fulla garderober än svarta plastsäckar i tamburen månad efter månad... Ja, vi tog användbart till klädinsamling men det finns gränser för vad man tycker fattiga barn i främmande länder ska behöva ta på sig.

Sex i förråden tycker jag verkar väldigt bökigt, kallt och dammigt. Beror delvis på att vårt källarförråd är av typen gammal matkällare med bara hyllor och ingen golvyta.

Vår designade gravlykta försvann för övrigt i en annans flytt under en sommarförvaring (grav i göteborg, jag i stockholm). Fick äntligen veta i veckan. "Ful lykta, den slänger vi" sa en flytthjälp. Lär man sig av detta? Aldrig förvara något i någon annans förråd!

2006-05-05 @ 15:14:34
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Honken

Fru hatt: Visst är det skönt att slänga? :-) Jag har svårt att slänga saker i smyg eftersom M håller stenkoll på alla prylar... ;-)

Åsiktstorped-Micke: haha...mycket bra idé!!! Då blir det genast mer intressant att hålla till nere i källaren. Martin går nog att övertala ;-)

Helsingepuma: Du slänger ju allafall saker när ni flyttar. Här ska alla grejer dras med... suck...

Garbozita: Haha... jag ska absolut förena nytta med nöje i helgen ;-) Jobbigt att röja i syltkällaren... Jag kan komma och hjälpa till och slänga :-)

Annaa M: som tur är har vi vår grovsopcontainer kvar. Den kommer faktiskt en gång i månaden så det borde ju vara enkelt att slänga i väg lite prylar. Haha... sex i matkällaren kanske inte är någon hit, är det ett sånt förråd med potatisförvaring, typ? Dammigt lär det ju vara, men det är smällar man får ta. Kanske borde inhandla några munskydd...fast det kanske inte är så praktiskt i sammanhanget ;-)

2006-05-05 @ 15:42:28
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Kim M

Källarförråd är av ondo. Jag vågar knappt gå ner. Brukar be mitt ex följa med. Ringer honom även när rören måste rensas. (Och det där lät porrigare än jag hade för avsikt.)

2006-05-05 @ 16:26:45
URL: http://www.kim-m.com
Postat av: SoP

*skrattar* våra förråd är tomma nu-- de här- vi är mitt i en flytt- så på nya stället är förrådet fullt-dock utrensat.

2006-05-05 @ 17:18:06
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Honken

Kim M: haha... ja det lät ganska porrigt faktiskt :-) Men det gör inget. Kanske behöver den här bloggen bli lite porrigare... ;-)

SoP: haha... såååå skönt att få rensa ur!

2006-05-05 @ 17:32:51
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Gautehanne

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2010-01-18 @ 07:55:36
URL: http://gautehanne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback