Drömresa vs drömjobb

Åhh, idag känner jag mig lite låg. Det är nämligen så här. Hade vi inte åkt iväg på vår månadslånga resa så hade jag antagligen haft ett jobb nu. Ett roligt jobb! Fick nämligen ett erbjudande om att bli personlig assistent åt en tioårig kille. Tanken var att jag skulle vara med honom i skolan hela dagarna och fungera som ett extra stöd. Det hade varit perfekt! Jobbet var inte riktigt på heltid (att jobba typ 75% har alltid varit en dröm för mig). Jag skulle få jobba med människor utan att behöva jobba kvällar och helger. Jag är ju så förbannat trött på nationalekonomin och såg detta som ett gyllende tillfälle att göra något helt annat. Men det sket sig en hel hög. De ville nämligen att jag skulle börja nu och kunde inte vänta tills den första november då jag och M åter är på svensk mark. Bajs också!!! Jag får en konstig känsla i magen när det gäller resan. Tänk om den sabbar mer än den ger? Tänk om jag missade mitt drömjobb på grund av det här? Eller så är det bara resfeber. Åhh...

Hur mår ni?

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte tänka så nu? Resan kommer att ge dig ett ännu bättre jobb när du kommer tillbaka! Detta va inte bra nog för dig,finns andra jobb "därute"..se det så..annars kommer du att gå& gräma dig hela tiden...*kram*..

Postat av: Malin

Nej jag håller med Anna! Vad är det att vara personlig assistent mot att åka till Australien??? Dessotom brukar det finnas gott om prsonligaassistensjobb om du fortfarande skulle vara sugen när du kommer hem igen. Annars finns kanske jobbet som häxa kvar;)

2006-09-28 @ 08:17:07
URL: http://tilia.blogg.se
Postat av: Christina

Vet inte vart du ska eller hur länge du ska vara borta ..? Men tänk så här ... man ångrar bara det man inte gör. Och tänk på hur mycket du kommer att få vara med om som du annars hade missat. Må gott idag!

2006-09-28 @ 08:22:05
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Postat av: Anonym

Äh gräm dig inte över det! Att åka till Australien gör man ju inte varje dag precis och det finns nog ett PA jobb när du kommer tillbaka. Tänk inte mer på det! Ha en bra dag:) Mumin

2006-09-28 @ 08:43:31
Postat av: Rexxie

Håller med alla tidigare kommenterare!

Åk, ha kul, och när du kommer hem igen så finns det hur mycket jobb som helst som personliga assistenter!

2006-09-28 @ 09:00:15
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Garbozita

Precis Honken,åk ha a fabulos time of u life och när du kommer hem så ringer du upp assistentservice och får ett jobb på stört!
Dom skriker efter folk.
Lycka till!

2006-09-28 @ 09:24:53
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Aronson

Vad skulle alternativet vara? Att ni ställer in resan? Och förlorar tusentals kronor? Och dessutom något som kan bli ett fantastiskt äventyr?

Jag vet att jobb inte växer på träd, men res nu och ha inte dåligt samvete för det. Och du ska inte oroa dig. Du är så duktig att du kommer att få jobb väldigt snart. Tro mig.

Kram.

2006-09-28 @ 09:27:31
URL: http://www.aronson.blogspot.com
Postat av: Åsiktstorped-Micke

Nu kanske man inte kan avboka resan så nära inpå utan att det får ekonomiska konsekvenser, men träffade du lillkillen du i så fall skulle varit assistent åt? Själv skulle jag ha valt att göra det. Skulle det kännas som en bra personkemi så skulle jag valt PA-jobbet. Annars skulle jag valt resan.

Förlåt, nu är jag motvalls och sätter griller i huvudet på dig, men jag är faktiskt inte säker på att jag skulle valt resan. Australien ligger kvar på samma ställe ett bra tag framöver också :-)

2006-09-28 @ 09:27:53
URL: http://www.asiktstorped.se
Postat av: Linnéa

Det kommer fler jobb. Men jag förstår hur du tänker och du är kanske, precis som jag, en "tänk-om-jag:are"?

2006-09-28 @ 09:33:05
URL: http://www.linneazerpe.blogg.se
Postat av: Kim M

Allt har ju en mening så du kommer få ett ännu bättre jobb när du kommer hem. Lita på mig - jag är 31.

2006-09-28 @ 09:48:30
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Anna

Att vara assistent är inte alltid det lättaste eller roligaste. Men ibland är det helt underbart. Men jag tror inte att det kan slå din resa till australien! Och du tyckte min he´lg skulle bli härlig, förstå då vad jag är avundsjuk på dig som får åka till värmen :) Det lär ju börja snöa i Piteå när jag kommer dit!
Du kommer hitta ett superbra jobb när du kommer hem, assistenter behövs alltid :) Kram

2006-09-28 @ 10:03:06
URL: http://molnpuss.blogg.se
Postat av: Hanna

Trist att det ska kännas tungt att åka iväg på drömresan. Men jag lovar att Australien kommer att vara värt det och att du kommer att glömma allt det trista så fort du landar och får en kall VB i handen. Min åsikt är att man inte ska leva för jobb, men att de är bra att ha för att kunna leva. Men det kommer att komma nya jobb. Njut av resan!

2006-09-28 @ 10:41:46
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Tennis

Resa, resa, resa! Om dom inte ens kunde vänta en månad.. klart ni ska resa! Det kommer bli otroligt skönt och roligt!
Herregud.. ni skulle väl t.o.m. bo på hilton? ; )

2006-09-28 @ 12:45:50
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Kör hårt och res! Innan du vet ordet av är det slut med långresor. Fråga en som vet. Lömska blodproppar dyker upp och kleggar igen gamla blodkärl på höga höjder.

2006-09-28 @ 14:13:06
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Honken

Anna, Malin, Mumin, Rexxie, Garbo: Jaaa, håll tummarna för att jag hittar ett bra jobb när jag kommer hem. :-)

Christina: Ska till Australien i en månad. Tack för peppningen. :-)

Aronson: japp, ställa in skulle vara alternativet, men som sagt många tusenlappar blir det som försvinner upp i rök... Nee, det går inte. Nu ska jag vara glad och fokusera på resan. :-)

Åsiktstorpeden: Jag har inte träffat lillkillen. De skulle tydligen inte kunna ske förrän nästa vecka, så det är ju kört. Jag har bestämt mig nu att vi åker som planerat. Tack för dina ord ändå! :-)

Linnéa: Gud visst är det jobbigt att vara en "tänk-omare"... usch, I hate. Håller på och vänder och vrider på saker och ältar i all oändlighet gör jag... :-/

Kim: haha... du vet att jag litar på dig! :-)

Anna: Snö... hjälp! Hemska tanke... ;-)

Hanna: VB är bäst! Vi köpte några på systemet i förra veckan, men dte blev ju inte riktigt samma sak att dricka dem här. Jag håller helt med dig angående att man inte ka leva för jobb, men just det här jobbet kändes speciellt...

Tennis: Hahaha... japp, Hilton blir det i Chicago på vägen hem. :-)

Frktjatlund: Åhh, jag är livrädd för blodproppar! Har införskaffat stödstrumpor som jag ska ha under flygningarna. :-)

2006-09-28 @ 15:45:02
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Carin

Om jag hade närmare.....kunde jag ha tagit ut min återstående semester o hoppat in o "vickat" för dig den tid ni är borta! Mitt drömjobb att bli PA. Men, som sägs här ovanför - de formligen SKRIKER efter personliga assistenter så det kommer fler tillfällen för dig! Jag har en annan dröm oxå förresten - att få åka till Australien.. SÅ ÅK utan dåligt samvete o grubblerier!

2006-09-28 @ 15:55:26
Postat av: Honken

Carin: Åhh, det vore lovely om du kunde vicka för mig! :-)
Japp, jag ska göra som du säger. Åka utan dåligt samvete och grubblerier alltså... ;-)

2006-09-28 @ 20:31:03
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback