Telefonterror

Gud vad o-roligt det är att fylla i alla blanketter och papper för att få sin a-kassa... Jag har ju en massa frågor, men tycker det är skitjobbigt att hålla på och ringa och tjata. Jag har verkligen telefonfobi i vissa lägen. Känner mig så fruktansvärt underlägsen och dum. Som att jag får ställa mina frågor på nåder. Men varför ger telefonen dåligt självförtroende? Det skulle inte alls vara lika jobbigt om man kunde åka dit och snacka med dem personligen. Så fort jag får chansen försöker jag lägga över jobbiga telefonsamtal på M, men i vissa fall funkar ju inte det. Synd!  

Åhh, igår var jag sådär klantig som bara jag kan vara. Jag råkade dammsuga upp en tjock överstrykningspenna, som givetvis fastnade i röret och som jag nu inte kan få ut. Bra gjort! Ny dammsugare och allt. Den låter konstigt och funkar inte alls så bra. Jag har inte sagt något till M utan ställde bara in dammsugaren i skåpet som vanligt. Vi får se hur länge det dröjer innan jag blir upptäckt. :-/ 

Kram

Kommentarer
Postat av: magnus

Förmodligen tills han läser det här...

Jag har också gjort något liknande med dammsugaren. Alltid ställer man till med något.

Postat av: Anna

He he..jäkla dammsugare...;) men har du inte A-kassan via nätet? Det har jag..går hur smidigt som helst..

2006-09-05 @ 09:01:04
URL: http://kattlull.blogg.se
Postat av: Carin

*ler* så har jag också gjort med dammsugaren..är ju mycket enklare att låta "någon annan" ta hand om problemet, - bara hoppas man inte själv behöver den innan "någon" åtgärdat det!

2006-09-05 @ 09:26:22
Postat av: Aronson

Men hallå! Använder M dammsugaren? Är det inte du som är hemmafrun? Ingår inte dammsugning i dina arbetsuppgifter? Och i såna fall lär du väl aldrig bli upptäckt?! Du får helt enkelt övergå till att sopa. Och skura...

=)

2006-09-05 @ 09:41:42
URL: http://www.aronson.blogspot.com
Postat av: Kim M

Jag har alltid haft telefonskräck. Det är ok om det ringer TILL mig men om JAG ska ringa upp skjuter jag upp det i flera dagar. Idag ska jag ringa min hyresvärd för att boka in ett möte om stambyte men har skjutit upp det i en vecka. Idag SKA jag ringa!

2006-09-05 @ 10:50:57
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Garbozita

Ställ ut den i regnet o se oskyldig ut när han undrar vad som hänt m dammsugaren ;)

Nåt liknande hände mig i veckan som gått,plöjde genom 1200 kvm högt gräs,kottar och annat allmänt som gömts i gräset med gräsklipparen slutade klippa när den började låta konstigt,varvade och rök om den *Oooops*
Sen fick den stå i regnet o igår skulle maken klippa resten o undrade vad jag hade gjort m klipparen??
Jag? svarade jag oskyldigt och förvånat,måste bero på att den stått ute i regnet o blitt sur....;)

Så löstes det problemet....Lycka till :)

2006-09-05 @ 11:06:58
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Eller så tar du fram dammsugaren när M ser på och ylar: "Va ha´ru GJORT?" och vänder på så sätt på anklagelsen. Men det är kanske lite grymt..

2006-09-05 @ 11:25:30
URL: http://www.linneazerpe.blogg.se
Postat av: Malin

Kan du inte bara köpa ett nytt rör? Måste hela dammsugaren bytas ut? Det låter lite dyrt nu med tanke på att du har blivit hemmafru. De pengarna kan man spendera på annat viktigt istället. Korsord eller skumpa kanske;)!

2006-09-05 @ 12:38:16
URL: http://tilia.blogg.se
Postat av: Honken

Magnus: Haha... ja, jag måste se till att han inte läser bloggen (som tur är läser han den inte så ofta längre).

Anna: Nu håller jag på med de där allra första pappren som ska in och dom verkar det som man ska skicka per post... :-/

Carin: haha... ja, risken är att det är jag som kommer använda den nästa gång... tyvärr. :-/

Aronson: haha... jo, men han kommer ana oråd när dammråttorna är stoa som hundar eftersom dammsugaren funkar så dåligt nu...

Kim: Precis!!! Åhh, visst är det trist? Hoppas det gick bra att ringa hyresvärden. :-)

Garbo: hahaha... tack för tipset! :-)

Linnéa: Haha... det kan ju vara värt ett försök... ;-)

Malin: Jo, det har du rätt i. Ska kolla om man bara kan köpa själva röret. Haha... klart att man ska lägga pengarna på skumpa istället. :-)

2006-09-05 @ 16:35:43
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men har du skakat ordentligt på röret...den borde ju komma ut!
Att ringa har jag inga som helst problem med, däremot blir jag galen på alla försäljare som ringer till mig!

2006-09-05 @ 18:45:45
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag brukar tjuvläsa lite, och nu tänkte jag tipsa lite. Gå ut i skogen och hämta en lång pinne, eller en tunn gren av ett sånt träslag som är böjligt. Se till så att det är riktigt långt. Sen går du hem och trär in den i dammsugarröret och vispar runt. Då måste ju pennan komma ut? Eller så fastnar pinnen också ;) Men testa med att trä in något långt... Lycka till!

2006-09-05 @ 18:52:43
Postat av: Mumin

Telefonen är det bästa jag vet ha ha, där syns man ju inte......man kan ju förställa sig till oigenkännlighet:) Det bästa som finns är att be försäljare dra åt helvete eller svara när dem typ ringer från olika telefonbolag och säjer att dem är billigast, då säger jag att "nä det var alldeles för billigt, jag gillar när det är dyrt att ringa". Då blir dem tysta:)Vad det gäller dammsugarn får du nog erkänna ditt misslyckande, det är bara till att leka mekaniker och skruva isär den!! Lycka till!

2006-09-05 @ 20:44:28
URL: http://www.Mumin53.blogg.se
Postat av: Anna

Men du, prova ta en joggintur ..tio minuter brukar räcka för att det ska släppa. Annars är det vila som gäller :)

2006-09-05 @ 21:01:56
URL: http://molnpuss.blogg.se
Postat av: Honken

Ninni: åhh, jag har skakat och skakat. Jag fattar inte hur den jäkla pennan kan sitta så hårt...

Josefin: Hej hej tjuvläsare där... ;-)
Det är en bra idé med pinnen! Det kan ju funka! :-)

Mumin: Haha... jo, när folk ringer hit är det lugnt. Det är när jag måste ringa vissa typer av samtal som jag blir så nervös...

Anna: Ja, man kanske skulle dra en repa i joggingspåret imorgon bitti om jag fortfarande har ont.

2006-09-05 @ 21:33:49
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Kotten

En tjock överstrykningspenna - HUR fan gick d till?!?!

2006-09-05 @ 21:44:35
Postat av: Honken

Kotten: Haha... jag har inte varit så duktig med att plocka i ordning bland mina pluggsaker sedan i våras. De ligger fortfarande i en stor hög på golvet i sovrummet... och då råkade överstrykningspennan slinka in i röret så att säga... ;-)

2006-09-05 @ 22:11:30
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Försök med en skruvmejsel (modell mindre) eller kniv (modell bestick). Stoppa in mejseln/kniven i den böjda änden av dammsugarröret och skaka ner den mot pennan.

Förhoppningsvis för den med sig pennan ut. Det har alltid funkat för mig och jag har många år i städbranschen = många konstiga prylar i dammsugarslangar.

2006-09-05 @ 23:52:27
URL: http://frktjalund.blogg.se
Postat av: Honken

frktjatlund: Ahh, bra tips! Jag testar! :-)

2006-09-06 @ 07:38:33
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback