Islandskrock

Gissa vad som hände på vägen till min träff med Fruhattunderjorden? Jo, jag klev av bussen vid Västerbroplan för att gå ner till Mälarpaviljongen där vi skulle ses. Precis när jag gick av bussen så kommer någon på en cykel och nästan krockar med mig. Gissa vem det var? jo, den ilskna och diktatoriska isländskan som jag gjorde projektarbete med för någon månad sedan. Som tur var så skulle hon till sitt sommarjobb och hade inte tid att stanna och prata... Hon såg lika sur ut som vanligt iallafall.

Att träffa Fru hatt var lika roligt som vanligt! Jag lyckades dock komma en timma för tidigt (vi sa ju kl. 12.30 och inte 11.30), men det var inga problem, jag gick och spanade efter likdelar i vattnet under tiden jag väntade (det var sista gången jag tjatade om likdelarna, jag lovar)... ;-)

Åhhh, på midsommar ska vi till min syrras mans föräldrar (givetvis ska min syrra och hennes man vara där också ;-) ). Jag känner verkligen inte för att åka dit! Shit, jag har ångest redan... Till saken hör att jag har haft syrrans mans mamma som lärare på gymnasiet! Jag blir en liten skolpojkshonken igen och känner mig sååå mindervärdig när jag träffar henne... Vad ska ni göra på midsommar?

Kram

 

Kommentarer
Postat av: Tobias

Pussel! Nu lägger jag pussel! Din systers mans mamma har du haft i gymnasiet? Och du har gått på Platenskolan i Motala? VEM kan din lärare/systersvärmor vara...?
OJJJ, så spännande det är med småstadsskvaller (ändå tills du pajar hela rasket genom att säga att du gick gymnasiet i Mjölby eller nåt)!

Postat av: Tennis C.

Ohååå... den legendariska isländskan!.. Har du ingen bild på henne?

2006-06-19 @ 20:21:37
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: magnus

Ja, vi vill se den sura isländskan, kanske förvandlad till likdelar vid Mälarpaviljongen. Hur ofta är du där egentligen:)?

Jag älskar likdelar så för mig får du gärna tjata om dem. Har alltid varit rädd för plastpåsar i skogen, för man vet ju vad de innehåller.....

Thank God att jag itne har en hund som skulle kasta sig över alla skogsplastpåsar och på så rafa ut sig en likdel.

2006-06-19 @ 20:33:02
Postat av: Pojkfröken

Likdelarna får du gärna tjata om, men varför detta rännande på Mälarkapuschongen? Som är så dyrt och otillgängligt. :)

Ska jag säga förresten, som tjatar om Rival all the time...

2006-06-19 @ 20:50:01
URL: http://pojkfroken.blogspot.com
Postat av: Honken

Tobias: haha... åhhh, pussel var väääldigt längesedan! Tyvärr måste jag göra dig lite besviken med skvallret. Jag gick på Vätternskolan i gymnasiet...

Tennis: haha, tyvärr har jag inget kort på henne. Nästan gång jag krockar med henne ska jag slita upp mobilen blixtsnabbt och ta en bild! ;-)

Magnus: hahaha... isländska likdelar. Hmm, det har blivit några besök på Mälarpaviljongen den senaste tiden. Usch, jag tycker inte om likdelar... och inte hundar som gillar skogsplastpåsar heller... ;-)

Pojkfröken: haha... usch, jag vet att jag tjatat om Mälarkapuschongen (haha) alldeles för mycket. Förlåt! ;-)

Japp, de tar ut överpriser, men det är så mysigt att sitta där vid vattnet...

2006-06-19 @ 21:48:39
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Rexxie

Här i bonnhålan kan vi möjligtvis sitta på McDonalds uteservering som ligger 7 meter från E18 och titta på långtradarna, så klaga inte!

2006-06-19 @ 23:09:36
URL: http://rexxie.blogspot.com
Postat av: Honken

Rexxie: hahaha... ok, jag ska inte klaga... ;-)

2006-06-20 @ 00:15:08
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Tania

Vad trevligt vi hade >*ler belåtet*

2006-06-20 @ 06:56:04
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se
Postat av: Honken

Verkligen! Tiden gick så himla fort. Helt plötsligt var klockan fyra...

2006-06-20 @ 08:13:43
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback